راهنمای تهیه و استفاده از افزونه سامانه مودیان

در این مقاله آموزشی به نحوه ی تهیه و استفاده از افزونه سامانه مودیان در نرم افزار حسابگر شرکت شایگان سیستم می پردازیم:
مرحله اول:

ابتدا وارد وب سایت شرکت شایگان سیستم به نشانی www.shygunsys.net شوید و بر روی منوی پورتال مشتریان کلیک نمایید.

مرحله دوم:

در این مرحله در صورتی که از قبل در سایت ثبت نام نموده باشید، نام کاربر و رمز را وارد کرده و اگر از قبل ثبت نام انجام نشده باشد بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

مرحله سوم:

پس از ورود به پورتال مشتریان بر روی گزینه سفارش خدمات کلیک و در منوی باز شده  از قسمت بخش ها، گزینه افزونه های حسابگر را انتخاب نمایید.

مرحله چهارم:

با انتخاب گزینه افزونه‌های حسابگر، افزونه های سامانه مودیان (تک کاربر-شبکه) قابل مشاهده می باشد و روی گزینه” ثبت سفارش” کلیک نمایید.

توجه داشته باشید برای خرید لایسنس سامانه مودیان مالیاتی اگر قفل نرم افزار حسابگر شما تک کابره می باشد باید لایسنس تک کابر و اگر قفل نرم افزاری شما به صورت شبکه است باید لایسنس شبکه را خریداری نمایید.

مرحله پنجم:

بعد از انتخاب افزونه ی مورد نظر وارد صفحه بازبینی مجدد و پرداخت نهایی می شوید. در این صفحه می توانید سفارش خود و هزینه نهایی را مشاهده و پس از تایید بر روی گزینه “ثبت سفارش” کلیک نمایید.

مرحله ششم:

در صفحه ثبت سفارش می توانید اطلاعات فردی و مالی خود را مشاهده نمایید. توجه داشته باشید از این اطلاعات جهت فرآیند صدور فاکتور استفاده می شود.

برای ویرایش اطلاعات می توانید روی لینک داخل صفحه کلیک و یا از طریق آیکون بالای صفحه گزینه “ویرایش جزییات کاربری” را انتخاب نمایید.

در ادامه این مرحله می توانید اطلاعات کاربری خود را ویرایش و در انتها بر روی گزینه “ذخیره تغییرات” کلیک نمایید.

توجه داشته باشد تمام فیلد های ستاره دار (*) دارای اطلاعات باشد.

نکته: لایسنس شما بر اساس شماره قفل وارد شده توسط شما ایجاد می گردد. لطفا در وارد کردن شماره قفل دقت نمایید.

مرحله هفتم:

پس از ثبت اطلاعات فردی به صفحه ثبت سفارش بازگشته و در انتهای صفحه نوع پرداخت خود را مشخص نمایید.

درگاه خرید افزونه

در این مرحله، در صورتی که بخواهید پرداخت خود را از طریق درگاه پرداخت نمایید بر روی گزینه” درگاه پرداخت ایران کیش” کلیک نمایید. در صورتی که موافق قوانین خدمات هستید، بر روی گزینه “خواندم و موافق خدمات” کلیک و سپس گزینه” تسویه حساب” را انتخاب نمایید. تا وارد فرم پرداخت الکترونیکی شوید.

در صورتی که می خواهید پرداخت خود را از طریق ثبت فیش بانکی انجام دهید، گزینه “ثبت فیش بانکی” را انتخاب نمایید.

ثبت فیش بانکی افزونه

در فرم باز شده اطلاعات پرداخت را وارد نمایید. سپس در قسمت تصویر تراکنش بر روی گزینه “choose file” کلیک و عکس فیش بانکی را بارگزاری نمایید. در انتها بر روی گزینه “ثبت فیش بانکی” کلیک نمایید.

ثبت فیش افزونه

در صورتی که مراحل ثبت نام و پرداخت شما با موفقیت انجام شده باشد در منوی خدمات، قسمت سرویس های من می توانید لایسنس های خریداری شده خود را مشاهده نمایید.

در قسمت خدمات من، می توانید لایسنس سامانه مودیان مالیاتی ایجاد شده برای سریال قفل خود را مشاهده و برای دسترسی به کد ایجاد شده بر روی آن کلیک نمایید.

کد لایسنس

پس از ورود به صفحه اطلاعات لایسنس سامانه مودیان مالیاتی می توانید وضعیت لایسنس را مشاهده نمایید.

خدمات لایسنس افزونه
توجه داشته باشید مدت استفاده از سرویس افزونه سامانه مودیان یک ساله بوده و هر ساله قابل تمدید می باشد.
نکته ۱: جهت استفاده از لایسنس سامانه مودیان باید توکن و کد مالیاتی خود را از سازمان امور مالیاتی تهیه نمایید.
نکته ۲: حداقل نسخه حسابگر جهت تهیه لایسنس سامانه مودیان، نسخه ۹ به بالا می باشد.
همچنین بیلد نرم افزار حسابگر شما باید ۶۹۲ به بالا باشد.
نکته ۳: برای هر قفل سخت افزاری و هر شرکت باید یک لایسنس مجزا تهیه نمایید.

راهنمای استفاده از لایسنس سامانه مودیان در نرم افزار حسابگر

برای استفاده از لایسنس سامانه مودیان از منوی عملیات روزانه، بر روی گزینه  “تکمیل اطلاعات سامانه مودیان”  کلیک نمایید.

لیست فاکتور ارسالی

در فرم باز شده  در فیلد “شماره حافظه مالیاتی” شماره ای که از سازمان دارایی دریافت نموده اید را وارد نمایید.

ثبت افزونه سامانه مودیان

در فیلد “شماره لایسنس” شماره ی لایسنس خریداری شده از پورتال مشتریان وب سایت شایگان سیستم را وارد نمایید. در صورت نیاز با کلیک بر روی ” خرید لایسنس “ می توانید مستقیما برای خرید لایسنس سامانه مودیان مالیاتی اقدام نمایید.

توجه داشته باشید، قفل های چند کاربر فقط با لایسنس چند کاربر کار می کنند و در صورت استفاده از قفل چند کاربر و لایسنس افزونه ی تک کاربر با خطا مواجه خواهید شد.

در فیلد “سریال قفل” سریال شش رقمی نوشته شده بر روی قفل سخت افزاری خود را وارد نمایید.

افزونه قفل

در فیلد “انتخاب گواهینامه”  گواهینامه دریافتی از دفترخانه ی رسمی (محل قطعی دریافت گواهینامه قبل از ارسال این فایل تایید شود) را وارد نمایید.

در فیلد “آدرس سرور” آدرس سرور سامانه مالیاتی را انتخاب نمایید. از گزینه Sandbox server به صورت تست جهت ارسال فاکتور می توانید استفاده نمایید(در این حالت فاکتور در سامانه اصلی ثبت نمی شود و برای فعال سازی این حالت باید این امکان از طرف سازمان مالیاتی برای شما فعال شده باشد) و همچنین جهت ارسال فاکتور ها به سازمان امور مالیاتی از گزینه Original server استفاده نمایید.

پس از تکمیل اطلاعات بر روی گزینه  “ثبت لایسنس ” کلیک نموده و منتظر تایید برنامه باشید.

توجه: پس از ثبت لایسنس می توانید اطلاعات وارده در “انتخاب گواهینامه” و “آدرس سرور” را با حذف لایسنس و ثبت مجدد آن تغییر دهید و نگران اطلاعات وارد شده در فیلد های دیگر نباشید.

در صورت نیاز به تغییر اطلاعات وارد شده در دیگر فیلد ها می بایست از طریق حساب خود در پورتال مشتریان سایت شایگان سیستم اقدام به تغییر لایسنس (Reissue) نمایید.(انجام این کار در شرایط خاص امکان پذیر است)

در منوی معرفی کالاها، زبانه “مربوط به سامانه مودیان” می توانید به هر کالا نام و کد ویژه ای، جهت ارسال به سامانه مودیان اختصاص دهید.

همچنین می توانید برای هر واحد قابل شمارش معرفی شده در نرم افزار حسابگر واحد معادل در سامانه مودیان انتخاب نمایید. برای این کار از منوی اطلاعات پایه بر روی گزینه “معرفی واحد های شمارش” کلیک نمایید.

معرفی واحد لایسنس

در صفحه‌ تعریف واحدهای شمارش، می توانید واحد های شمارش موجود در برنامه را به واحد های مخصوص سامانه مودیان وصل و سپس بر روی گزینه ذخیره کلیک نمایید.

تعریف واحد سامانه

با ثبت موفق لایسنس می توانید بر روی گزینه  “سامانه مودیان” در فاکتور فروش کلیک و اطلاعات هر فاکتور را به سامانه ارسال نمایید.

توجه داشته باشید ارسال فاکتور به سامانه مودیان به صورت آنلاین صورت می گیرد.

سامانه مودیان دو گزینه

پس از کلیک بر روی گزینه “سامانه مودیان” در فرم پیش نمایش اطلاعات ارسال فاکتور به سامانه مودیان می توانید از صحت اطلاعات مطمئن شوید و فاکتور را ارسال نمایید.

پیش نمایش اطلاعات

در این مرحله فاکتور شما به وضعیت “در انتظار استعلام وضعیت” تغییر و غیر قابل ویرایش می شود. در صورت نیاز به اصلاح آن، از منوی عملیات روزانه گزینه “لیست فاکتور های ارسالی به سامانه مودیان” را انتخاب و وضعیت آن را به روزرسانی نمایید تا به وضعیت آن موفق یا ناموفق گردد.

لیست فاکتور ارسالی

برای ویرایش فاکتور می توانید با کلیک بر روی گزینه “سامانه مودیان” و سپس “حالت اصلاح فاکتور”، فاکتور را مجددا قابل ویرایش و پس از انجام اصلاحات طبق مرحله قبلی اقدام به ارسال مجدد آن نمایید.

اصلاح فاکتور
×

سلام!

برای چت در واتس اپ بر روی گزینه پشتیبانی کلیک نمایید و یا درصورت تمایل می توانید به آدرس info@Hamishygun.com  ایمیل ارسال نمایید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟